Важни показатели във Facebook рекламата и как да ги измерим правилно

Категория: Статии
16 август 2018

Все повече компании се ориентират да рекламират там, където са техните потенциални клиенти, а именно в социалните мрежи. Фейсбук дава изобилие от метрики и способи за анализиране на резултатите от рекламните кампании.  В по-голямата си част, те са изключително подробни и точни. Сред тях има няколко, които считаме, че са от особена важност и при правилен анализ и оптимизация могат да повишат значително печалбите на бизнеса от реклама.

Честота (Frequency)

Както подсказва името, това е средният брой показвания на рекламата на потребител.

Показателят се изчислява като се разделя броя показвания на броя достигнати хора. Frequency=Impressions/Reach.

Въпрос: Колко пъти трябва да се покаже рекламата на потребител? 

Отговор: Зависи!
В стандартния случай, когато рекламата се покаже веднъж или два пъти, може да остане незабелязана, което не е полезно за нас. Когато обаче се показва изключително често, възникват някои рискове. Според анализ на 500 кампании от AdEspresso, средната цена на клик (avg.CPC) започва да се увеличава с увеличаването на честотата. В следствие на това CTR започва да намалява. Това пък от своя страна води до понижаване на relevance score (релевантността на рекламата). При честота от 9, Вие може да заплатите с до 161% по-висока цена на клик в сравнение с честота от 1. Малката честота също не е решение – доста често хората трябва да видят една реклама 3-4 пъти, за да реагират. Най-добре наблюдавайте своите кампании и вижте къде е оптималният вариант спрямо останалите показатели.
Всъщност, ако показвате на някой една реклама 10 пъти и той откровено не показва интерес, вероятно този човек няма място във Вашия таргет. Ето какво може да направите:

  • Помислете по-внимателно върху Вашия криейтив и аудиторията, на която го сервирате;
  • Дайте добавена стойност;
  • Оптимизирайте за дневно уникално достигане (Daily unique reach);
  • Изпробвайте различни криейтиви с различни послания, за да намалите честотата;

Цена и честота на клик (CPC & CTR)

CPC – цена за клик
CTR – честота на клик, спрямо показванията на рекламата
Двата показателя ще Ви дадат много ясна представа дали сте подбрали правилните криейтиви и дали сте ги насочили към правилната аудитория. В случай, че забележите покачване на CPC, незабавно проверете и CTR.  Нисък CTR подсказва, че аудиторията не обръща внимание на рекламите.

Въпрос:  Какво число е добър CTR?
Отговор: Зависи!
Много маркетолози намират тези метрики за остарели или не особено показателни… и са прави. Ако цената за поръчка или лийд е достатъчно добра и реализирате печалба, не бива да Ви интересува, че CTR-а е нисък. В останалите случаи обаче, може да разгледате показателя и да подобрите своите реклами.

CTR под 1% – Незабавно спрете тези реклами. Можете да се справите и по-добре!
CTR между 1% и 2% – Внимателно анализирайте и останалите показатели като цена за действие, за да видите дали всъщност генерират приходи. Променете CTA(призив за действие) и бъдете малко по-директни към потребителя. Ако и това не помогне, вероятно проблема е в криейтива, но вместо да губите време в търсене на проблема, се концентрирайте в подобрението на печелившите кампании.
CTR над 2% – Това е добър резултат. Опитвайте се да повишите още, като използвате подобни текстове и изображения. Експериментирайте, но не много смело.
CTR над 5%  – Наричаме този феномен „Еднорог“ 🙂 . Поддържайте тези кампании колкото може по-дълго.

Цена на действие (CPA)

Целта на всяка реклама е да накара потребителя да извърши желано от рекламодателя действие. Това може да бъде клик към уебсайт, покупка, абонамент, изтегляне на приложение и т.н. Ако сте в състояние да определите колко можете да си позволите да платите за това действие, тогава имате солиден показател за измерване на успеха на кампанията си. Цената за действие ще Ви даде по-точен анализ на рекламите Ви. Ако можете да намалите CPA, тогава ще управлявате повече проценти на реализация и ще увеличите приходите за същите разходи.

Въпрос:  Какво число е добра CPA?
Отговор: Зависи!
За да разберете колко точно е Вашата CPA трябва да определите печалбата си от действията на потребителите. Ако Ви трябват 5 посетителя на сайта, за да се случи покупка от която имате печалба 10лв., то е необходимо да инвестирате под 2лв за клик (действие от потребителя), за да не сте на загуба от рекламата. А колкото по-висока CPA успеете да генерирате, толкова по-добре.

Изразходван бюджет и възвращаемост на инвестицията (ROI/ROAS)

ROI – Възвръщаемост на инвестициите (приходи – разходи / разходи) и измерва печалбата, генерирана от рекламите, в сравнение с разходите за тези реклами. 
ROAS – Възвръщаемост на разходите за реклама (разходи за реклама / реклама) и измерва брутните приходи, генерирани за всеки долар, изразходван за реклама.

Разликата между двата показателя е малка, но повечето рекламодатели следят и двете метрики за да имат ясна представа как се представят техните кампании. Няма никакво значение дали искате да увеличите продажбите, да придобиете нови клиенти или да привлечете потенциални такива. В крайна сметка единствената причина поради която рекламирате във Фейсбук е генерирането на печалба, така че този показател трябва да бъде от първостепенно значение за Вас. Ако имате правилно инсталиран Фейсбук пиксел, много лесно може да проследите тези данни на различни нива и да оптимизирате спрямо тях.

Въпрос:  Какво число е добър ROI/ROAS?
Отговор: Зависи!
Зависи само и единствено от естеството на Вашия бизнес, от маржа на печалбата, стойността на Вашия клиент и т.н., но все пак това е Вашия бизнес и Вие винаги трябва да знаете какво ROI/ROAS Ви е необходим за да реализирате печалба.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

Следете внимателно показателите на Вашата кампания. Те са там за това – за да бъдат измерени и анализирани. Благодарение на тях, Вие може да изведете бизнеса си на предни позиции, както и значително да повишите продажбите си.

5 грешки при дисплейната реклама

Категория: Статии
19 юли 2018

Изключително много хора подценяват дисплейната реклама. Това е така, защото макар и на вид елементарна, тя крие много особености. При правилни настройки, анализ и оптимизация, банер рекламата не само ще повиши своята ефективност, но и косвено ще се отрази положително върху рекламата в търсачката. Aĸo пoĸaжeтe Baшeтo пpeдлoжeниe нa тoчния пoтpeбитeл в тoчния мoмeнт, тoй мoжe и дa нe взaимoдeйcтвa вeднaгa или пpяĸo с него, нo cъc cигypнocт то щe ce зaпeчaтa в нeгoвoтo cъзнaниe.

Днес Ви представяме няколко особености на дисплейната реклама, с които е добре да се съобразите за да реализирате „УАУ“ ефект от представянето на Вашите кампании.

1. Фокусирате се върху CTR, вместо върху ROI


Според smartinsights.com средният CTR (честота на кликване) на всички дисплейни реклами е 0.05%. Ако разчитате на тази цифра (без значение дали сте нагоре или надолу от нея), много лесно може да се объркате относно успеваемостта на Вашата кампания.  CTR показва колко са релевантни рекламите към аудиторията, на която ги показвате. Ако имате висок CTR, значи сте мнооого добри в криейтивите за реклами. Това, което е истински значимо обаче, е ROI – възвращаемостта на инвестицията. Добрата новина е, че  дори не е необходимо да получите клик върху рекламата, за да може потребителят да предприеме първа стъпка към интеракция с Вашия бизнес. Ако потребителят в обедната си почивка гледа рекламен клип на маратонки в youtube през телефона си, едва ли би поръчал веднага, но ако се впечатли от продукта, веднага щом се прибере, ще влезе в сайта и ще поръча или ще направи проучване по въпроса. И в двата случая се генерира интерес без дори да е посетил сайта през дисплейната реклама.

2. Показвате едни и същи реклами

Не може да показвате едни и същи реклами N-брой пъти в продължение на седмици наред и да очаквате повишаване на резултатите. Дайте на потребителите нова информация, променете текстовете и изображенията. Заинтригувайте ги с разнообразни и професионални криейтиви. Добър трик е да показвате през определен период от време най-добрите си реклами – така потребителите ще имат възможност отново да се насладят на гениалността на Вашите криейтиви.

3. Непрекъснато показване на реклами на хора, които не конвертират

Само защото някой е кликнал, не означава, че ще конвертира. Ако рекламата има добри статистики, но продажбите не се повишават, определено трябва да ревизирате стратегията си и да я промените:

  • Показвате ли рекламите си на правилната аудитория? – Винаги има възможност да сте пропуснали нещо при избора на аудитория. Използвайте Google Analytics и проучете отново Вашите посетители.
  • Страницата, на която отива потребителят след клик, релевантна ли е на рекламата? – Потребителят ясно трябва да вижда на страницата какво му предлагате, защо Вашият продукт е по-добър и опция да го закупи чрез възможно най-малко стъпки.
  • Предвидихте ли времето за размисъл? – В зависимост от продуктите или услугите, на потребителите може да им е необходимо различно време, за да конвертират. За някои артикули те изчакват да получат заплата или просто се нуждаят от проучване за качеството и цената на продукта.

4. Не използвате ремаркетинг

Ремаркетингът е един от най-полезните помощници в рекламата. Този супернасочващ инструмент ще придвижи хората една съпка по-надолу в потребителската фуния. Може да го използвате за upsale, да върнете хората на сайта, да им напомните нещо или просто да покажете какво ново има при Вас. Тук работите с топлата аудитория – те вече Ви познават, доверяват Ви се. Не ги изпускайте!

 

5. Не контролирате ограниченията за импресии в ремаркетинг кампаниите

Повечето хора не обръщат внимание на ограничаването на импресиите в кампаниите си. Наскоро създадох аудитория от 40 000 души – Google показа, че това може да достигне до 10M-15M импресии на седмица. При 15 милиона импресии щях да показвам рекламата на всеки човек 375 пъти. Мислите ли, че ще се ядосат?
Благодарение на frequency cap не преследвате хората с една и съща реклама НАВСЯКЪДЕ и ПОСТОЯННО. Освен това, толкова много импресии неминуемо ще доведат до намаляване на CTR, което може да има отрицателно въздействие върху eCPM (ефективна цена на хиляда импресии) и да доведе до покачване на CPC (цена на клик).

В заключение:

Показвайте разнообразни криейтиви на потребителите в зависимост от тяхната ангажираност с Вашия бизнес. Вижте кампаниите и стратегията си в по-общ план – това, че няма кликове, не винаги означава, че рекламите не са ефективни.

Aĸo ви ce cтpyвa тpyднo или нямaтe вpeмe, мoжe дa paзглeдaтe нaшия пpoдyĸт зa бaнep peĸлaмa – Іmрrеѕѕіо или дa ce cвъpжeтe c нac нa тeлeфoн:089 43 444 33.

Хитринки за успешна Facebook кампания

Категория: Статии
9 юли 2018

Имате реклама във Фейсбук. Виждате, че при Вашите конкуренти работи добре, но при Вас резултатите все още не са дошли. Опитвате различни видове кампании, таргетиране, сменяте криейтивите, но по някаква странна, несправедлива причина продажбите не се увеличават. Да – неприятно е.

След промените в алгоритъма на социалката, се усети драстично понижение на органичното достигане до потребители от страници. Затова повечето бизнеси инвестират в реклама, а колкото повече рекламодатели има, толкова по-трудно става реализирането на по-добър ROI(възвръщаемост на инвестицията).

Днес сме Ви подготвили няколко хитринки, с които Вашата кампания ще се подобри.

Мислете дългосрочно. 

think

Важното нещо във Facebook (или в какъвто и да е вид реклама или маркетинг) е да имате дългосрочна стратегия зад Вашите действия. Решете какво и как искате да постигнете. Помислете как ще измерите успеваемостта на рекламата. Да имате ясна мярка за успех преди да започнете каквато и да е рекламна кампания, ще ви помогне да разберете ефективността на рекламите си и да направите необходимите корекции, за да сте сигурни, че осигурявате максимална стойност за бизнеса си. Ако например притежавате фризьорски салон, може да пуснете видео, с което да покажете Вашата работа, прически, продукти и как те повишават самочувствието на дамите. Тази реклама ще бъде насочена към ангажиране и привличане на възможно най-много хора да гледат, реагират и споделят видеоклипа Ви. Чудесно, но каква реална полза ще Ви даде? Вместо това да е първата и последна стъпка, направете видеото отправна точка за Вашата стратегия. На хората, които са изгледали поне 25% от видеото, покажете друга реклама, в която да разкажете къде се намира салонът, какво е работното време и т.н.,  а на потребителите, кликнали и на втората реклама, може да предложите такава с отстъпка, която да ги конвертира във Ваши клиенти.

Обърнете внимане на LTV(lifetime value) – размер на приходите, които генерирате от средния клиент за времето в което го обслужвате. Ако продавате подстрижка за 20лв. и средно клиентът идва всеки месец в продължение на 1 година, то този клиент има 240лв. LTV.  Неписано правило е, че трябва да се стремите да придобивате клиенти за не повече от 1/3 от тяхното LTV. В случая, за придобиване на клиент не бива да инвестираме повече от 80лв.

Помислете за Вашата таргет аудитория

Най-важно е да достигнете до точните потребители, а не до максимален брой такива. Трябва да се докоснете до тези, които са заинтересувани от  Вашето предложение за тях, любопитни са за бизнеса Ви и са възприемчиви към Вашето послание. И вероятно това са доста по-малко хора, отколкото си мислите.

Когато става въпрос за насочване и достигане до Вашата аудитория със свръхкреативно и вайръл послание, трябва да се доберете до максимално количество информация, свързана с таргет персоната:
Какви платформи използва вашата аудитория? Какви езици използва и как комуникира? С какви видове съдържание най-често се занимава?
Можете да намерите отговорите на тези въпроси в Audience insights инструментa /Ще гo разгледаме подробно в отделна статия/.

Той ще ви даде възможност да видите какво харесва Вашата аудитория в различните области. Ще разберете какво образование притежава или дори колко е склонна да клика на реклами. Започнете да филтрирате по възраст, пол и местоположение. След това добавете интереси, за да намерите подробна информация за идеалната аудитория. Можете да откриете страниците, до които са свързани, доходите на домакинствата, активността, покупките и др.Вашият идеален размер на аудиторията за малък тест за реализация на кампанията е около 300-500хил.  потребители. След като се уверите, че сте намерили подходящата аудитория, запазете я, за да я използвате или редактирате малко по-късно. Анализирайте внимателно информацията и дайте това, от което потребителите се нуждаят.

Създавайте различни реклами за различните аудитории

Хората се обръщат към Вас по различни причини, защо Вие да се обръщате към тях с една и съща реклама? Ако използваме гореописания пример – някои от потенциалните клиенти на салона са мъже, други жени. Вие покривате всички. Със сигурност ще имате по-високи резултати, ако им покажете реклама с криейтив спрямо пола им.

Оптимизирайте всеки елемент от рекламата. Обърнете внимание на изображенията, описанията, бутоните. Вашата реклама ще се покаже съвсем за кратко във фийда на Вашата таргет персона. Целта е да привлечете вниманието ѝ и да я заинтригувате по запомнящ се начин. В рекламата трябва да покажете кои сте Вие, с какво се отличавате и как потребителят да действа от тук нататък. Просто нали?

facebook ads

Вижте и останалите ни съвети за създаване на криейтиви:

  • Старайте се да няма твърде много текст върху изображението – добре е да бъде под 20%. Може да проверите своите изображения тук: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
  • Използвайте емотикони, за да предизвикате емоционалност и ангажираност – разбира се, в зависимост от тематиката и стила на бизнеса. Внимавайте да не изглеждате неграмотни или евтини.
  • Избягвайте прекомерната употреба на хаштагове – затрудняват четенето и свалят ангажираността на потребителя.
  • Call-to-action (призив за действие) – кажете на потребителите какво очаквате от тях. Това неминуемо ще повиши трафика към сайта, понякога за сметка на ангажираността, затова подбирайте своите CTA мъдро.
  • Ограничете се в една цветова гама в изображението или не повече от 2-3 цвята – бъдете стилни и контрастирайте. Разполагате с твърде малко време, за да привлечете внимание, така че малък червен елемент във Вашия банер със сигурност ще Ви даде предимство.
  • Внимавайте за това как изглежда рекламата на различни места от платформата. Не е добре половината текст от рекламата да бъде отрязан, за това, че рекламата се показва в дясна колона. Проверете внимателно и поставете важната информация така, че да бъде ясна и видима.

Ако все пак имате нужда от помощ при създаване и поддръжка на рекламна кампания във Facebook, винаги може да ни потърсите на: 0894 344 433 или marketing@viscomp.bg.

5 конкурентни показатели в Adwords, които трябва да следим

Категория: Статии
1 юни 2018

Ако управлявате кампании в Adwords, то със сигурност сте се сблъсквали със стотиците метрики, които платформата предлага за проследяване и анализ на данните. За да бъде успешна една кампания, трябва ясно да разбирате как работи Adwords. Анализирането на резултатите е ежедневна задача при мениджмънта на акаунт.

Но как да преценим кои показатели ще доведат до повишаване възвращаемостта на инвестицията (ROI)? Има начин това да се постигне независимо от ограничения бюджет и ресурси. Вероятно регулярно следите основните показатели: Импресии, кликове, CTR, conversion rate и др., но знаете ли как се представяте спрямо Вашите конкуренти?

Днес сме подбрали няколко метрики в Adwords, които ще Ви помогнат да проследите Вашето представяне спрямо останалите рекламодатели, както и да повишите качеството така, че да заплащате по-ниски цени за клик.

Search Impression Share – Дял на импресиите.

Благодарение на тази метрика може да видите импресиите, които сте получили в мрежата за търсене, разделени на очаквания брой импресии, за които сте отговаряли на условията за показване. Този показател Ви дава обща представа за делът на импресиите. Ако е висок процент, няма нужда да се притеснявате. В случай, че пропускате възможности за импресии, може да видите от къде точно идва проблема, като погледнете Search Lost IS (rank) и Search Lost IS (budget).

Search Lost IS (budget) – Процентен показател, изчисляващ колко пъти рекламите Ви не са били показани поради недостатъчен бюджет.

Тези статистики са достъпни само на ниво кампания, тъй като единствено там се настройва дневен бюджет. Ако процентът е висок може да увеличите дневния бюджет. Ако пък нямате разрешение за по-висок бюджет, преразгледайте графика за показване на реклами. Също така проверете search terms (думите за търсене) и добавете нерелевантните търсения като отрицателни ключови думи за да ограничите неправилното изразходване на бюджета.

Search Lost IS (rank) – Процентен показател, изчисляващ колко пъти рекламите Ви не са били показани поради слаб рекламен ранг.

Този показател корелира с офертите за ключовите Ви думи. Тъй като рекламният ранг е Вашата оферта, умножена по качествения рейтинг на Вашата ключова дума, ако видите висок процент от загубите в класирането, трябва да предложите по-високи оферти или да подобрите качествения рейтинг.  Интересно е да наблюдавате метриката успоредно със средната позиция и цената на клик на думите. Не забравяйте, че на ниво ключова дума Adwords няма да включи изгубените импресии поради нисък бюджет.

Quality Score (QS) – Качествен рейтинг

За Google е особено ценно да показва подходящи реклами на хората. Качественият рейтинг е израз на релевантността на Вашите реклами спрямо Вашия бизнес. Ако Вие рекламирате с думата „спортни обувки“ и водите потребителя на страница с маратонки, Google ще оцени високо рекламата и ще платите по-малко за клик. QS е оценка на рекламата по скала от 1 до 10, като 5 е средно релевантна реклама. Ако QS е 10, получавате 50% отстъпка от ключовите думи в сравнение с това, което харчите с QS от 5. От друга страна, ако Вашият качествен рейтинг е 1, плащате 400% повече, защото не сте особено подходящ за това търсене. Използвайте ключови думи с висок QC, цената Ви на реализация ще спадне и вашата ROI (възвращаемост на инвестицията) ще се покачи.

Average position – Средна позиция

Средната позиция е основен съставен елемент на рекламния ранг. Тя измерва средно на коя позиция спрямо останалите реклами сте се показали. Ако Вашата средна позиция е от 1 до 4, то вероятно рекламите Ви се класират на първа страница с резултати в Google. Коя е най-подходящата средна позиция? На този въпрос няма точен отговор. В общия случай ние предпочитаме да се стремим да попаднем между 2ра и 3та позиция, тъй като те са най-близо до органичните резултати. Доста потребители инстинктивно скролват за да достигнат до органичните резултати в своето търсене. Друга част от юзърите директно кликат върху първия платен резултат без дори да прочетат дали се касае за тяхната потребност, от което ние губим пари. Като извод между втора и трета позиция получаваме по-нисък CTR, но и по-ниска цена на клик и избягваме нерелевантни кликове без особена загуба на реализации.

Сигурна съм, че тази статия ще Ви помогне да се изправите срещу конкуренцията. Конкурентните показатели осигуряват цялостна ефективност на ключовите думи, рекламните групи и кампаниите. Освен това, те са и много полезни при покриването на възможно най-подходящата аудитория.

Ако все още не сте сигурни как да изградите успешна PPC кампания в Google Adwords, не се колебайте да ни потърсите на телефон: 0894 344 433.

Как да използваме правилно банер рекламата?

Категория: Статии
3 май 2018

Банер рекламата се променя. След появата на първия банер през 1994 този тип реклама се развива динамично и просто да покажеш един банер вече не е достатъчно.

Първата банер реклама

Този клон на маркетинга включва цял спектър от технологии – от видео до динамични мултимедийни реклами. Нашата цел е не просто да се покажем, а да достигнем и ангажираме конкретна аудитория. За да докоснем потребителя, да го накараме да взаимодейства, трябва да прилагаме различни практики, които ще привлекат вниманието му. Но кога е уместно да използваме банер реклама и как тя да бъде ефективна?

Нека да видим…..

Кога да използваме банер реклама?

Банер рекламата се използва с цел популяризиране. На нея не може да се разчита за директни продажби, но тя е първата стъпка към тях.
1. Психологическият момент – когато видиш предложение от вече позната марка е много по-вероятно да подходиш с повече доверие към това, което предлага.
2. Феноменът на Баадер-Майнхоф – когато видиш нещо за първи път , а след това започнеш да го забелязваш навсякъде.
3. Ниска цена – Дисплейната/банер/ реклама е в пъти по-евтина от тази в мрежата за търсене. Вие таргетирате аудиторията на база нейното поведение, а не се класирате по търсенето на потребителя. По този начин можете да предусетите желанията и “болката” на хората и да им предложите своето решение на изключително ниска цена.
4. Промоции/Нови колекции – Това е най-евтиният и лесен начин да покажете своите нови колекции или отстъпки на група от хора, които биха се заинтересували от тях. Ще получите много повече ангажираност като визуално привличате вниманието на потребителите. Евтино и ефективно – кой не би се възползвал?

Днес специалистите разполагат с широка гама от инструменти, за да подберат точната аудитория, точните криейтиви и настройки за постигането на добри резултати. С това обаче се увеличава и рискът от грешки, които се допускат. Нека да разгледаме някои моменти, с които е добре да се съобразим, за да постигнем добри резултати.

Правилно таргетиране

Ако не се прецизира точно аудиторията, това може да създаде негативно впечатление: напр. сред хора, които виждат реклама на автомобилни гуми, а не притежават кола. Ще бъдат изразходени излишни средства без никакъв резултат.
Затова трябва да отделите време и много точно да изясните какъв е  Вашият идеален клиент. Необходимо е да помислите и какви са другите интереси на Вашата таргет персона. Например, ако предлагате пица, покажете своята реклама на хора, които се интересуват от компютърни игри; ученици, любители на кино и филми и др., но не я показвайте на хора, които се вълнуват от здравословно хранене или диети.

Google предоставя много инструменти, с които може да подберете аудиторията си според целите, които искате да постигнете. Вече са въведени и събития от живота, като завършване на образователна степен, преместване и встъпване в брак. Google е толкова напреднал, че може би още преди Вас знае, че ще сключвате брак и ще Ви предложи подходящи реклами, така че се оглеждайте 😉

Когато използвате категории по интереси, убедете се, че знете къде точно в потребителската фуния се намират хората, които се стремите да привлечете. В зависимост от това използвайте таргетиране по интереси или намерения. В тях може да включите също места, които са посетили, URL адреси и други.

Не пропускайте и останалите начини за таргетиране по ключови думи, сайтове, демографски признаци и геолокация. Ако показвате рекламите, когато хората спят или са на почивка, няма да бъде особено ефективно.

Качествени изображения

Според проучване на eMarketer,  70.3% от дисплейните реклами се показват на мобилни устройства. Проектирайте изображенията си така, че да са ясни и добре видими, първо, за мобилно устройство и после за десктоп. Смята се, че рекламите на мобилни устройства генерират фалшиви кликове от неволно кликане върху тях (например, когато се показват в мобилно приложение). Това е така, но ако не желаете да се показват на мобилни приложения може просто да изключите тази опция. Не забравяйте все пак, че част от Вашата аудитория също играе на игри или ползва различни приложения. Преценете добре възможностите.

Проверете внимателно изискванията за реклама и ги спазвайте стриктно – това ще Ви спести време и нерви от неодобрени реклами.

Използвайте анимирани реклами – функцията е достъпна само от стария интерфейс, но ще Ви донесе повишаване честотата на кликовете. Нека анимациите бъдат с продължителност до 15 секунди и да не са мигащи, висококонтрастни или с бързо движещи се обекти. Това може да привлече вниманието на потребителя, но ще се отрази негативно на бранда.

Това не е добър пример

Имайте ясна идея какво правите

Дисплейната реклама може да бъде много мощен инструмент, ако се използва правилно. Нека не караме потребителя да се чувства „преследван“ от някоя реклама – ограничете броя показвания на реклама на едно и също лице.

Ремаркетингът е страхотен помощник за повишаване на реализациите, но го използвайте разумно. Уважавайте потребителя и щом веднъж е конвертирал изключете го от списъците за ремаркетинг.

За всеки тип аудитория – топла или студена, може да предложите различни типове реклама. На хората, които са Ваши лоялни клиенти, може да предоставите банери с отстъпка на определени услуги или артикули. На тези, които не познават Вашия бизнес, но биха проявили интерес, може да се представите и да разкажете защо сте по-добри от Вашите конкуренти. Ключовата дума е персонализиране. Направете си стратегия и действайте смело.

Помолете потребителя да извърши желаното от Вас действие – директно. Eкспериментирайте с различни текстове на рекламите, както и различни CTA.  Не забравяйте, че Вие трябва да заведете вашата таргет персона на подходяща страница. Нека тя да бъде семпла и лесна за използване. И най-добрата реклама е обречена на провал, ако нямате качествен landing page. Не бъдете “поредният онлайн магазин за дрехи”. Ангажирайте, разкажете, дайте добавена стойност.

Но как да разберем дали дисплейната реклама постига резултати?

  • Измервайте CTA(call to action) – Проследете колко от потребителите изпълняват Вашия призив за действие (CTA) по време и след приключване на кампанията. Ако те взаимодействат адектватно, значи сте подали точното послание на точната аудитория.
  • Следете завърналите се посетители след края на кампанията. Настройте многоканална фуния. Тя ще Ви даде важни показатели за резултатността на рекламата.
  • Увеличаване на конверсиите – в случай, че продавате стоки, които се купуват импулсивно, насочили сте кампания към топлата аудитория или просто правите up-sale на вече конвертиралите посетители, то пряко или косвено ще получите повишаване на конверсиите.

В заключение: Използвайте банер реклами за популяризация на нов бизнес, промоции, нови колекции и за да достигнете до Вашата аудитория. Внимателно спазвайте рестрикциите на Google, планирайте, анализирайте, експериментирайте и Вашата дисплейна реклама със сигурност ще допринесе за развитието на бранда и косвено увеличаване на продажбите.

Ако ви се струва трудно или нямате време, може да разгледате нашия продукт за банер реклама – Impressio или да се свържете с нас на телефон: 0894 344 433.