Архив за месец май, 2018

Как да използваме правилно банер рекламата?

Категория: Статии
3 май 2018

Банер рекламата се променя. След появата на първия банер през 1994 този тип реклама се развива динамично и просто да покажеш един банер вече не е достатъчно.

Първата банер реклама

Този клон на маркетинга включва цял спектър от технологии – от видео до динамични мултимедийни реклами. Нашата цел е не просто да се покажем, а да достигнем и ангажираме конкретна аудитория. За да докоснем потребителя, да го накараме да взаимодейства, трябва да прилагаме различни практики, които ще привлекат вниманието му. Но кога е уместно да използваме банер реклама и как тя да бъде ефективна?

Нека да видим…..

Кога да използваме банер реклама?

Банер рекламата се използва с цел популяризиране. На нея не може да се разчита за директни продажби, но тя е първата стъпка към тях.
1. Психологическият момент – когато видиш предложение от вече позната марка е много по-вероятно да подходиш с повече доверие към това, което предлага.
2. Феноменът на Баадер-Майнхоф – когато видиш нещо за първи път , а след това започнеш да го забелязваш навсякъде.
3. Ниска цена – Дисплейната/банер/ реклама е в пъти по-евтина от тази в мрежата за търсене. Вие таргетирате аудиторията на база нейното поведение, а не се класирате по търсенето на потребителя. По този начин можете да предусетите желанията и “болката” на хората и да им предложите своето решение на изключително ниска цена.
4. Промоции/Нови колекции – Това е най-евтиният и лесен начин да покажете своите нови колекции или отстъпки на група от хора, които биха се заинтересували от тях. Ще получите много повече ангажираност като визуално привличате вниманието на потребителите. Евтино и ефективно – кой не би се възползвал?

Днес специалистите разполагат с широка гама от инструменти, за да подберат точната аудитория, точните криейтиви и настройки за постигането на добри резултати. С това обаче се увеличава и рискът от грешки, които се допускат. Нека да разгледаме някои моменти, с които е добре да се съобразим, за да постигнем добри резултати.

Правилно таргетиране

Ако не се прецизира точно аудиторията, това може да създаде негативно впечатление: напр. сред хора, които виждат реклама на автомобилни гуми, а не притежават кола. Ще бъдат изразходени излишни средства без никакъв резултат.
Затова трябва да отделите време и много точно да изясните какъв е  Вашият идеален клиент. Необходимо е да помислите и какви са другите интереси на Вашата таргет персона. Например, ако предлагате пица, покажете своята реклама на хора, които се интересуват от компютърни игри; ученици, любители на кино и филми и др., но не я показвайте на хора, които се вълнуват от здравословно хранене или диети.

Google предоставя много инструменти, с които може да подберете аудиторията си според целите, които искате да постигнете. Вече са въведени и събития от живота, като завършване на образователна степен, преместване и встъпване в брак. Google е толкова напреднал, че може би още преди Вас знае, че ще сключвате брак и ще Ви предложи подходящи реклами, така че се оглеждайте 😉

Когато използвате категории по интереси, убедете се, че знете къде точно в потребителската фуния се намират хората, които се стремите да привлечете. В зависимост от това използвайте таргетиране по интереси или намерения. В тях може да включите също места, които са посетили, URL адреси и други.

Не пропускайте и останалите начини за таргетиране по ключови думи, сайтове, демографски признаци и геолокация. Ако показвате рекламите, когато хората спят или са на почивка, няма да бъде особено ефективно.

Качествени изображения

Според проучване на eMarketer,  70.3% от дисплейните реклами се показват на мобилни устройства. Проектирайте изображенията си така, че да са ясни и добре видими, първо, за мобилно устройство и после за десктоп. Смята се, че рекламите на мобилни устройства генерират фалшиви кликове от неволно кликане върху тях (например, когато се показват в мобилно приложение). Това е така, но ако не желаете да се показват на мобилни приложения може просто да изключите тази опция. Не забравяйте все пак, че част от Вашата аудитория също играе на игри или ползва различни приложения. Преценете добре възможностите.

Проверете внимателно изискванията за реклама и ги спазвайте стриктно – това ще Ви спести време и нерви от неодобрени реклами.

Използвайте анимирани реклами – функцията е достъпна само от стария интерфейс, но ще Ви донесе повишаване честотата на кликовете. Нека анимациите бъдат с продължителност до 15 секунди и да не са мигащи, висококонтрастни или с бързо движещи се обекти. Това може да привлече вниманието на потребителя, но ще се отрази негативно на бранда.

Това не е добър пример

Имайте ясна идея какво правите

Дисплейната реклама може да бъде много мощен инструмент, ако се използва правилно. Нека не караме потребителя да се чувства „преследван“ от някоя реклама – ограничете броя показвания на реклама на едно и също лице.

Ремаркетингът е страхотен помощник за повишаване на реализациите, но го използвайте разумно. Уважавайте потребителя и щом веднъж е конвертирал изключете го от списъците за ремаркетинг.

За всеки тип аудитория – топла или студена, може да предложите различни типове реклама. На хората, които са Ваши лоялни клиенти, може да предоставите банери с отстъпка на определени услуги или артикули. На тези, които не познават Вашия бизнес, но биха проявили интерес, може да се представите и да разкажете защо сте по-добри от Вашите конкуренти. Ключовата дума е персонализиране. Направете си стратегия и действайте смело.

Помолете потребителя да извърши желаното от Вас действие – директно. Eкспериментирайте с различни текстове на рекламите, както и различни CTA.  Не забравяйте, че Вие трябва да заведете вашата таргет персона на подходяща страница. Нека тя да бъде семпла и лесна за използване. И най-добрата реклама е обречена на провал, ако нямате качествен landing page. Не бъдете “поредният онлайн магазин за дрехи”. Ангажирайте, разкажете, дайте добавена стойност.

Но как да разберем дали дисплейната реклама постига резултати?

  • Измервайте CTA(call to action) – Проследете колко от потребителите изпълняват Вашия призив за действие (CTA) по време и след приключване на кампанията. Ако те взаимодействат адектватно, значи сте подали точното послание на точната аудитория.
  • Следете завърналите се посетители след края на кампанията. Настройте многоканална фуния. Тя ще Ви даде важни показатели за резултатността на рекламата.
  • Увеличаване на конверсиите – в случай, че продавате стоки, които се купуват импулсивно, насочили сте кампания към топлата аудитория или просто правите up-sale на вече конвертиралите посетители, то пряко или косвено ще получите повишаване на конверсиите.

В заключение: Използвайте банер реклами за популяризация на нов бизнес, промоции, нови колекции и за да достигнете до Вашата аудитория. Внимателно спазвайте рестрикциите на Google, планирайте, анализирайте, експериментирайте и Вашата дисплейна реклама със сигурност ще допринесе за развитието на бранда и косвено увеличаване на продажбите.

Ако ви се струва трудно или нямате време, може да разгледате нашия продукт за банер реклама – Impressio или да се свържете с нас на телефон: 0894 344 433.