Архив за месец юли, 2018

5 грешки при дисплейната реклама

Категория: Статии
19 юли 2018

Изключително много хора подценяват дисплейната реклама. Това е така, защото макар и на вид елементарна, тя крие много особености. При правилни настройки, анализ и оптимизация, банер рекламата не само ще повиши своята ефективност, но и косвено ще се отрази положително върху рекламата в търсачката. Aĸo пoĸaжeтe Baшeтo пpeдлoжeниe нa тoчния пoтpeбитeл в тoчния мoмeнт, тoй мoжe и дa нe взaимoдeйcтвa вeднaгa или пpяĸo с него, нo cъc cигypнocт то щe ce зaпeчaтa в нeгoвoтo cъзнaниe.

Днес Ви представяме няколко особености на дисплейната реклама, с които е добре да се съобразите за да реализирате „УАУ“ ефект от представянето на Вашите кампании.

1. Фокусирате се върху CTR, вместо върху ROI


Според smartinsights.com средният CTR (честота на кликване) на всички дисплейни реклами е 0.05%. Ако разчитате на тази цифра (без значение дали сте нагоре или надолу от нея), много лесно може да се объркате относно успеваемостта на Вашата кампания.  CTR показва колко са релевантни рекламите към аудиторията, на която ги показвате. Ако имате висок CTR, значи сте мнооого добри в криейтивите за реклами. Това, което е истински значимо обаче, е ROI – възвращаемостта на инвестицията. Добрата новина е, че  дори не е необходимо да получите клик върху рекламата, за да може потребителят да предприеме първа стъпка към интеракция с Вашия бизнес. Ако потребителят в обедната си почивка гледа рекламен клип на маратонки в youtube през телефона си, едва ли би поръчал веднага, но ако се впечатли от продукта, веднага щом се прибере, ще влезе в сайта и ще поръча или ще направи проучване по въпроса. И в двата случая се генерира интерес без дори да е посетил сайта през дисплейната реклама.

2. Показвате едни и същи реклами

Не може да показвате едни и същи реклами N-брой пъти в продължение на седмици наред и да очаквате повишаване на резултатите. Дайте на потребителите нова информация, променете текстовете и изображенията. Заинтригувайте ги с разнообразни и професионални криейтиви. Добър трик е да показвате през определен период от време най-добрите си реклами – така потребителите ще имат възможност отново да се насладят на гениалността на Вашите криейтиви.

3. Непрекъснато показване на реклами на хора, които не конвертират

Само защото някой е кликнал, не означава, че ще конвертира. Ако рекламата има добри статистики, но продажбите не се повишават, определено трябва да ревизирате стратегията си и да я промените:

  • Показвате ли рекламите си на правилната аудитория? – Винаги има възможност да сте пропуснали нещо при избора на аудитория. Използвайте Google Analytics и проучете отново Вашите посетители.
  • Страницата, на която отива потребителят след клик, релевантна ли е на рекламата? – Потребителят ясно трябва да вижда на страницата какво му предлагате, защо Вашият продукт е по-добър и опция да го закупи чрез възможно най-малко стъпки.
  • Предвидихте ли времето за размисъл? – В зависимост от продуктите или услугите, на потребителите може да им е необходимо различно време, за да конвертират. За някои артикули те изчакват да получат заплата или просто се нуждаят от проучване за качеството и цената на продукта.

4. Не използвате ремаркетинг

Ремаркетингът е един от най-полезните помощници в рекламата. Този супернасочващ инструмент ще придвижи хората една съпка по-надолу в потребителската фуния. Може да го използвате за upsale, да върнете хората на сайта, да им напомните нещо или просто да покажете какво ново има при Вас. Тук работите с топлата аудитория – те вече Ви познават, доверяват Ви се. Не ги изпускайте!

 

5. Не контролирате ограниченията за импресии в ремаркетинг кампаниите

Повечето хора не обръщат внимание на ограничаването на импресиите в кампаниите си. Наскоро създадох аудитория от 40 000 души – Google показа, че това може да достигне до 10M-15M импресии на седмица. При 15 милиона импресии щях да показвам рекламата на всеки човек 375 пъти. Мислите ли, че ще се ядосат?
Благодарение на frequency cap не преследвате хората с една и съща реклама НАВСЯКЪДЕ и ПОСТОЯННО. Освен това, толкова много импресии неминуемо ще доведат до намаляване на CTR, което може да има отрицателно въздействие върху eCPM (ефективна цена на хиляда импресии) и да доведе до покачване на CPC (цена на клик).

В заключение:

Показвайте разнообразни криейтиви на потребителите в зависимост от тяхната ангажираност с Вашия бизнес. Вижте кампаниите и стратегията си в по-общ план – това, че няма кликове, не винаги означава, че рекламите не са ефективни.

Aĸo ви ce cтpyвa тpyднo или нямaтe вpeмe, мoжe дa paзглeдaтe нaшия пpoдyĸт зa бaнep peĸлaмa – Іmрrеѕѕіо или дa ce cвъpжeтe c нac нa тeлeфoн:089 43 444 33.

Хитринки за успешна Facebook кампания

Категория: Статии
9 юли 2018

Имате реклама във Фейсбук. Виждате, че при Вашите конкуренти работи добре, но при Вас резултатите все още не са дошли. Опитвате различни видове кампании, таргетиране, сменяте криейтивите, но по някаква странна, несправедлива причина продажбите не се увеличават. Да – неприятно е.

След промените в алгоритъма на социалката, се усети драстично понижение на органичното достигане до потребители от страници. Затова повечето бизнеси инвестират в реклама, а колкото повече рекламодатели има, толкова по-трудно става реализирането на по-добър ROI(възвръщаемост на инвестицията).

Днес сме Ви подготвили няколко хитринки, с които Вашата кампания ще се подобри.

Мислете дългосрочно. 

think

Важното нещо във Facebook (или в какъвто и да е вид реклама или маркетинг) е да имате дългосрочна стратегия зад Вашите действия. Решете какво и как искате да постигнете. Помислете как ще измерите успеваемостта на рекламата. Да имате ясна мярка за успех преди да започнете каквато и да е рекламна кампания, ще ви помогне да разберете ефективността на рекламите си и да направите необходимите корекции, за да сте сигурни, че осигурявате максимална стойност за бизнеса си. Ако например притежавате фризьорски салон, може да пуснете видео, с което да покажете Вашата работа, прически, продукти и как те повишават самочувствието на дамите. Тази реклама ще бъде насочена към ангажиране и привличане на възможно най-много хора да гледат, реагират и споделят видеоклипа Ви. Чудесно, но каква реална полза ще Ви даде? Вместо това да е първата и последна стъпка, направете видеото отправна точка за Вашата стратегия. На хората, които са изгледали поне 25% от видеото, покажете друга реклама, в която да разкажете къде се намира салонът, какво е работното време и т.н.,  а на потребителите, кликнали и на втората реклама, може да предложите такава с отстъпка, която да ги конвертира във Ваши клиенти.

Обърнете внимане на LTV(lifetime value) – размер на приходите, които генерирате от средния клиент за времето в което го обслужвате. Ако продавате подстрижка за 20лв. и средно клиентът идва всеки месец в продължение на 1 година, то този клиент има 240лв. LTV.  Неписано правило е, че трябва да се стремите да придобивате клиенти за не повече от 1/3 от тяхното LTV. В случая, за придобиване на клиент не бива да инвестираме повече от 80лв.

Помислете за Вашата таргет аудитория

Най-важно е да достигнете до точните потребители, а не до максимален брой такива. Трябва да се докоснете до тези, които са заинтересувани от  Вашето предложение за тях, любопитни са за бизнеса Ви и са възприемчиви към Вашето послание. И вероятно това са доста по-малко хора, отколкото си мислите.

Когато става въпрос за насочване и достигане до Вашата аудитория със свръхкреативно и вайръл послание, трябва да се доберете до максимално количество информация, свързана с таргет персоната:
Какви платформи използва вашата аудитория? Какви езици използва и как комуникира? С какви видове съдържание най-често се занимава?
Можете да намерите отговорите на тези въпроси в Audience insights инструментa /Ще гo разгледаме подробно в отделна статия/.

Той ще ви даде възможност да видите какво харесва Вашата аудитория в различните области. Ще разберете какво образование притежава или дори колко е склонна да клика на реклами. Започнете да филтрирате по възраст, пол и местоположение. След това добавете интереси, за да намерите подробна информация за идеалната аудитория. Можете да откриете страниците, до които са свързани, доходите на домакинствата, активността, покупките и др.Вашият идеален размер на аудиторията за малък тест за реализация на кампанията е около 300-500хил.  потребители. След като се уверите, че сте намерили подходящата аудитория, запазете я, за да я използвате или редактирате малко по-късно. Анализирайте внимателно информацията и дайте това, от което потребителите се нуждаят.

Създавайте различни реклами за различните аудитории

Хората се обръщат към Вас по различни причини, защо Вие да се обръщате към тях с една и съща реклама? Ако използваме гореописания пример – някои от потенциалните клиенти на салона са мъже, други жени. Вие покривате всички. Със сигурност ще имате по-високи резултати, ако им покажете реклама с криейтив спрямо пола им.

Оптимизирайте всеки елемент от рекламата. Обърнете внимание на изображенията, описанията, бутоните. Вашата реклама ще се покаже съвсем за кратко във фийда на Вашата таргет персона. Целта е да привлечете вниманието ѝ и да я заинтригувате по запомнящ се начин. В рекламата трябва да покажете кои сте Вие, с какво се отличавате и как потребителят да действа от тук нататък. Просто нали?

facebook ads

Вижте и останалите ни съвети за създаване на криейтиви:

  • Старайте се да няма твърде много текст върху изображението – добре е да бъде под 20%. Може да проверите своите изображения тук: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
  • Използвайте емотикони, за да предизвикате емоционалност и ангажираност – разбира се, в зависимост от тематиката и стила на бизнеса. Внимавайте да не изглеждате неграмотни или евтини.
  • Избягвайте прекомерната употреба на хаштагове – затрудняват четенето и свалят ангажираността на потребителя.
  • Call-to-action (призив за действие) – кажете на потребителите какво очаквате от тях. Това неминуемо ще повиши трафика към сайта, понякога за сметка на ангажираността, затова подбирайте своите CTA мъдро.
  • Ограничете се в една цветова гама в изображението или не повече от 2-3 цвята – бъдете стилни и контрастирайте. Разполагате с твърде малко време, за да привлечете внимание, така че малък червен елемент във Вашия банер със сигурност ще Ви даде предимство.
  • Внимавайте за това как изглежда рекламата на различни места от платформата. Не е добре половината текст от рекламата да бъде отрязан, за това, че рекламата се показва в дясна колона. Проверете внимателно и поставете важната информация така, че да бъде ясна и видима.

Ако все пак имате нужда от помощ при създаване и поддръжка на рекламна кампания във Facebook, винаги може да ни потърсите на: 0894 344 433 или marketing@viscomp.bg.