Архив за месец август, 2018

Важни показатели във Facebook рекламата и как да ги измерим правилно

Категория: Статии
16 август 2018

Все повече компании се ориентират да рекламират там, където са техните потенциални клиенти, а именно в социалните мрежи. Фейсбук дава изобилие от метрики и способи за анализиране на резултатите от рекламните кампании.  В по-голямата си част, те са изключително подробни и точни. Сред тях има няколко, които считаме, че са от особена важност и при правилен анализ и оптимизация могат да повишат значително печалбите на бизнеса от реклама.

Честота (Frequency)

Както подсказва името, това е средният брой показвания на рекламата на потребител.

Показателят се изчислява като се разделя броя показвания на броя достигнати хора. Frequency=Impressions/Reach.

Въпрос: Колко пъти трябва да се покаже рекламата на потребител? 

Отговор: Зависи!
В стандартния случай, когато рекламата се покаже веднъж или два пъти, може да остане незабелязана, което не е полезно за нас. Когато обаче се показва изключително често, възникват някои рискове. Според анализ на 500 кампании от AdEspresso, средната цена на клик (avg.CPC) започва да се увеличава с увеличаването на честотата. В следствие на това CTR започва да намалява. Това пък от своя страна води до понижаване на relevance score (релевантността на рекламата). При честота от 9, Вие може да заплатите с до 161% по-висока цена на клик в сравнение с честота от 1. Малката честота също не е решение – доста често хората трябва да видят една реклама 3-4 пъти, за да реагират. Най-добре наблюдавайте своите кампании и вижте къде е оптималният вариант спрямо останалите показатели.
Всъщност, ако показвате на някой една реклама 10 пъти и той откровено не показва интерес, вероятно този човек няма място във Вашия таргет. Ето какво може да направите:

  • Помислете по-внимателно върху Вашия криейтив и аудиторията, на която го сервирате;
  • Дайте добавена стойност;
  • Оптимизирайте за дневно уникално достигане (Daily unique reach);
  • Изпробвайте различни криейтиви с различни послания, за да намалите честотата;

Цена и честота на клик (CPC & CTR)

CPC – цена за клик
CTR – честота на клик, спрямо показванията на рекламата
Двата показателя ще Ви дадат много ясна представа дали сте подбрали правилните криейтиви и дали сте ги насочили към правилната аудитория. В случай, че забележите покачване на CPC, незабавно проверете и CTR.  Нисък CTR подсказва, че аудиторията не обръща внимание на рекламите.

Въпрос:  Какво число е добър CTR?
Отговор: Зависи!
Много маркетолози намират тези метрики за остарели или не особено показателни… и са прави. Ако цената за поръчка или лийд е достатъчно добра и реализирате печалба, не бива да Ви интересува, че CTR-а е нисък. В останалите случаи обаче, може да разгледате показателя и да подобрите своите реклами.

CTR под 1% – Незабавно спрете тези реклами. Можете да се справите и по-добре!
CTR между 1% и 2% – Внимателно анализирайте и останалите показатели като цена за действие, за да видите дали всъщност генерират приходи. Променете CTA(призив за действие) и бъдете малко по-директни към потребителя. Ако и това не помогне, вероятно проблема е в криейтива, но вместо да губите време в търсене на проблема, се концентрирайте в подобрението на печелившите кампании.
CTR над 2% – Това е добър резултат. Опитвайте се да повишите още, като използвате подобни текстове и изображения. Експериментирайте, но не много смело.
CTR над 5%  – Наричаме този феномен „Еднорог“ 🙂 . Поддържайте тези кампании колкото може по-дълго.

Цена на действие (CPA)

Целта на всяка реклама е да накара потребителя да извърши желано от рекламодателя действие. Това може да бъде клик към уебсайт, покупка, абонамент, изтегляне на приложение и т.н. Ако сте в състояние да определите колко можете да си позволите да платите за това действие, тогава имате солиден показател за измерване на успеха на кампанията си. Цената за действие ще Ви даде по-точен анализ на рекламите Ви. Ако можете да намалите CPA, тогава ще управлявате повече проценти на реализация и ще увеличите приходите за същите разходи.

Въпрос:  Какво число е добра CPA?
Отговор: Зависи!
За да разберете колко точно е Вашата CPA трябва да определите печалбата си от действията на потребителите. Ако Ви трябват 5 посетителя на сайта, за да се случи покупка от която имате печалба 10лв., то е необходимо да инвестирате под 2лв за клик (действие от потребителя), за да не сте на загуба от рекламата. А колкото по-висока CPA успеете да генерирате, толкова по-добре.

Изразходван бюджет и възвращаемост на инвестицията (ROI/ROAS)

ROI – Възвръщаемост на инвестициите (приходи – разходи / разходи) и измерва печалбата, генерирана от рекламите, в сравнение с разходите за тези реклами. 
ROAS – Възвръщаемост на разходите за реклама (разходи за реклама / реклама) и измерва брутните приходи, генерирани за всеки долар, изразходван за реклама.

Разликата между двата показателя е малка, но повечето рекламодатели следят и двете метрики за да имат ясна представа как се представят техните кампании. Няма никакво значение дали искате да увеличите продажбите, да придобиете нови клиенти или да привлечете потенциални такива. В крайна сметка единствената причина поради която рекламирате във Фейсбук е генерирането на печалба, така че този показател трябва да бъде от първостепенно значение за Вас. Ако имате правилно инсталиран Фейсбук пиксел, много лесно може да проследите тези данни на различни нива и да оптимизирате спрямо тях.

Въпрос:  Какво число е добър ROI/ROAS?
Отговор: Зависи!
Зависи само и единствено от естеството на Вашия бизнес, от маржа на печалбата, стойността на Вашия клиент и т.н., но все пак това е Вашия бизнес и Вие винаги трябва да знаете какво ROI/ROAS Ви е необходим за да реализирате печалба.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

Следете внимателно показателите на Вашата кампания. Те са там за това – за да бъдат измерени и анализирани. Благодарение на тях, Вие може да изведете бизнеса си на предни позиции, както и значително да повишите продажбите си.