5 грешки при дисплейната реклама

Категория: Статии
19 юли 2018

Изключително много хора подценяват дисплейната реклама. Това е така, защото макар и на вид елементарна, тя крие много особености. При правилни настройки, анализ и оптимизация, банер рекламата не само ще повиши своята ефективност, но и косвено ще се отрази положително върху рекламата в търсачката. Aĸo пoĸaжeтe Baшeтo пpeдлoжeниe нa тoчния пoтpeбитeл в тoчния мoмeнт, тoй мoжe и дa нe взaимoдeйcтвa вeднaгa или пpяĸo с него, нo cъc cигypнocт то щe ce зaпeчaтa в нeгoвoтo cъзнaниe.

Днес Ви представяме няколко особености на дисплейната реклама, с които е добре да се съобразите за да реализирате „УАУ“ ефект от представянето на Вашите кампании.

1. Фокусирате се върху CTR, вместо върху ROI


Според smartinsights.com средният CTR (честота на кликване) на всички дисплейни реклами е 0.05%. Ако разчитате на тази цифра (без значение дали сте нагоре или надолу от нея), много лесно може да се объркате относно успеваемостта на Вашата кампания.  CTR показва колко са релевантни рекламите към аудиторията, на която ги показвате. Ако имате висок CTR, значи сте мнооого добри в криейтивите за реклами. Това, което е истински значимо обаче, е ROI – възвращаемостта на инвестицията. Добрата новина е, че  дори не е необходимо да получите клик върху рекламата, за да може потребителят да предприеме първа стъпка към интеракция с Вашия бизнес. Ако потребителят в обедната си почивка гледа рекламен клип на маратонки в youtube през телефона си, едва ли би поръчал веднага, но ако се впечатли от продукта, веднага щом се прибере, ще влезе в сайта и ще поръча или ще направи проучване по въпроса. И в двата случая се генерира интерес без дори да е посетил сайта през дисплейната реклама.

2. Показвате едни и същи реклами

Не може да показвате едни и същи реклами N-брой пъти в продължение на седмици наред и да очаквате повишаване на резултатите. Дайте на потребителите нова информация, променете текстовете и изображенията. Заинтригувайте ги с разнообразни и професионални криейтиви. Добър трик е да показвате през определен период от време най-добрите си реклами – така потребителите ще имат възможност отново да се насладят на гениалността на Вашите криейтиви.

3. Непрекъснато показване на реклами на хора, които не конвертират

Само защото някой е кликнал, не означава, че ще конвертира. Ако рекламата има добри статистики, но продажбите не се повишават, определено трябва да ревизирате стратегията си и да я промените:

  • Показвате ли рекламите си на правилната аудитория? – Винаги има възможност да сте пропуснали нещо при избора на аудитория. Използвайте Google Analytics и проучете отново Вашите посетители.
  • Страницата, на която отива потребителят след клик, релевантна ли е на рекламата? – Потребителят ясно трябва да вижда на страницата какво му предлагате, защо Вашият продукт е по-добър и опция да го закупи чрез възможно най-малко стъпки.
  • Предвидихте ли времето за размисъл? – В зависимост от продуктите или услугите, на потребителите може да им е необходимо различно време, за да конвертират. За някои артикули те изчакват да получат заплата или просто се нуждаят от проучване за качеството и цената на продукта.

4. Не използвате ремаркетинг

Ремаркетингът е един от най-полезните помощници в рекламата. Този супернасочващ инструмент ще придвижи хората една съпка по-надолу в потребителската фуния. Може да го използвате за upsale, да върнете хората на сайта, да им напомните нещо или просто да покажете какво ново има при Вас. Тук работите с топлата аудитория – те вече Ви познават, доверяват Ви се. Не ги изпускайте!

 

5. Не контролирате ограниченията за импресии в ремаркетинг кампаниите

Повечето хора не обръщат внимание на ограничаването на импресиите в кампаниите си. Наскоро създадох аудитория от 40 000 души – Google показа, че това може да достигне до 10M-15M импресии на седмица. При 15 милиона импресии щях да показвам рекламата на всеки човек 375 пъти. Мислите ли, че ще се ядосат?
Благодарение на frequency cap не преследвате хората с една и съща реклама НАВСЯКЪДЕ и ПОСТОЯННО. Освен това, толкова много импресии неминуемо ще доведат до намаляване на CTR, което може да има отрицателно въздействие върху eCPM (ефективна цена на хиляда импресии) и да доведе до покачване на CPC (цена на клик).

В заключение:

Показвайте разнообразни криейтиви на потребителите в зависимост от тяхната ангажираност с Вашия бизнес. Вижте кампаниите и стратегията си в по-общ план – това, че няма кликове, не винаги означава, че рекламите не са ефективни.

Aĸo ви ce cтpyвa тpyднo или нямaтe вpeмe, мoжe дa paзглeдaтe нaшия пpoдyĸт зa бaнep peĸлaмa – Іmрrеѕѕіо или дa ce cвъpжeтe c нac нa тeлeфoн:089 43 444 33.

Сподели статията в Тези бутончета са връзки към сайтове, в които можете да качите линк към тази статия.
  • Facebook
  • LinkedIn

Остави коментар

Полетата отбелязани с са задължителни.

Съгласявам се с Политиките на поверителност