5 конкурентни показатели в Adwords, които трябва да следим

Категория: Статии
1 юни 2018

Ако управлявате кампании в Adwords, то със сигурност сте се сблъсквали със стотиците метрики, които платформата предлага за проследяване и анализ на данните. За да бъде успешна една кампания, трябва ясно да разбирате как работи Adwords. Анализирането на резултатите е ежедневна задача при мениджмънта на акаунт.

Но как да преценим кои показатели ще доведат до повишаване възвращаемостта на инвестицията (ROI)? Има начин това да се постигне независимо от ограничения бюджет и ресурси. Вероятно регулярно следите основните показатели: Импресии, кликове, CTR, conversion rate и др., но знаете ли как се представяте спрямо Вашите конкуренти?

Днес сме подбрали няколко метрики в Adwords, които ще Ви помогнат да проследите Вашето представяне спрямо останалите рекламодатели, както и да повишите качеството така, че да заплащате по-ниски цени за клик.

Search Impression Share – Дял на импресиите.

Благодарение на тази метрика може да видите импресиите, които сте получили в мрежата за търсене, разделени на очаквания брой импресии, за които сте отговаряли на условията за показване. Този показател Ви дава обща представа за делът на импресиите. Ако е висок процент, няма нужда да се притеснявате. В случай, че пропускате възможности за импресии, може да видите от къде точно идва проблема, като погледнете Search Lost IS (rank) и Search Lost IS (budget).

Search Lost IS (budget) – Процентен показател, изчисляващ колко пъти рекламите Ви не са били показани поради недостатъчен бюджет.

Тези статистики са достъпни само на ниво кампания, тъй като единствено там се настройва дневен бюджет. Ако процентът е висок може да увеличите дневния бюджет. Ако пък нямате разрешение за по-висок бюджет, преразгледайте графика за показване на реклами. Също така проверете search terms (думите за търсене) и добавете нерелевантните търсения като отрицателни ключови думи за да ограничите неправилното изразходване на бюджета.

Search Lost IS (rank) – Процентен показател, изчисляващ колко пъти рекламите Ви не са били показани поради слаб рекламен ранг.

Този показател корелира с офертите за ключовите Ви думи. Тъй като рекламният ранг е Вашата оферта, умножена по качествения рейтинг на Вашата ключова дума, ако видите висок процент от загубите в класирането, трябва да предложите по-високи оферти или да подобрите качествения рейтинг.  Интересно е да наблюдавате метриката успоредно със средната позиция и цената на клик на думите. Не забравяйте, че на ниво ключова дума Adwords няма да включи изгубените импресии поради нисък бюджет.

Quality Score (QS) – Качествен рейтинг

За Google е особено ценно да показва подходящи реклами на хората. Качественият рейтинг е израз на релевантността на Вашите реклами спрямо Вашия бизнес. Ако Вие рекламирате с думата „спортни обувки“ и водите потребителя на страница с маратонки, Google ще оцени високо рекламата и ще платите по-малко за клик. QS е оценка на рекламата по скала от 1 до 10, като 5 е средно релевантна реклама. Ако QS е 10, получавате 50% отстъпка от ключовите думи в сравнение с това, което харчите с QS от 5. От друга страна, ако Вашият качествен рейтинг е 1, плащате 400% повече, защото не сте особено подходящ за това търсене. Използвайте ключови думи с висок QC, цената Ви на реализация ще спадне и вашата ROI (възвращаемост на инвестицията) ще се покачи.

Average position – Средна позиция

Средната позиция е основен съставен елемент на рекламния ранг. Тя измерва средно на коя позиция спрямо останалите реклами сте се показали. Ако Вашата средна позиция е от 1 до 4, то вероятно рекламите Ви се класират на първа страница с резултати в Google. Коя е най-подходящата средна позиция? На този въпрос няма точен отговор. В общия случай ние предпочитаме да се стремим да попаднем между 2ра и 3та позиция, тъй като те са най-близо до органичните резултати. Доста потребители инстинктивно скролват за да достигнат до органичните резултати в своето търсене. Друга част от юзърите директно кликат върху първия платен резултат без дори да прочетат дали се касае за тяхната потребност, от което ние губим пари. Като извод между втора и трета позиция получаваме по-нисък CTR, но и по-ниска цена на клик и избягваме нерелевантни кликове без особена загуба на реализации.

Сигурна съм, че тази статия ще Ви помогне да се изправите срещу конкуренцията. Конкурентните показатели осигуряват цялостна ефективност на ключовите думи, рекламните групи и кампаниите. Освен това, те са и много полезни при покриването на възможно най-подходящата аудитория.

Ако все още не сте сигурни как да изградите успешна PPC кампания в Google Adwords, не се колебайте да ни потърсите на телефон: 0894 344 433.


Сподели статията в Тези бутончета са връзки към сайтове, в които можете да качите линк към тази статия.
  • Facebook
  • LinkedIn

Остави коментар

Полетата отбелязани с са задължителни.