Хитринки за успешна Facebook кампания

Категория: Статии
9 юли 2018

Имате реклама във Фейсбук. Виждате, че при Вашите конкуренти работи добре, но при Вас резултатите все още не са дошли. Опитвате различни видове кампании, таргетиране, сменяте криейтивите, но по някаква странна, несправедлива причина продажбите не се увеличават. Да – неприятно е.

След промените в алгоритъма на социалката, се усети драстично понижение на органичното достигане до потребители от страници. Затова повечето бизнеси инвестират в реклама, а колкото повече рекламодатели има, толкова по-трудно става реализирането на по-добър ROI(възвръщаемост на инвестицията).

Днес сме Ви подготвили няколко хитринки, с които Вашата кампания ще се подобри.

Мислете дългосрочно. 

think

Важното нещо във Facebook (или в какъвто и да е вид реклама или маркетинг) е да имате дългосрочна стратегия зад Вашите действия. Решете какво и как искате да постигнете. Помислете как ще измерите успеваемостта на рекламата. Да имате ясна мярка за успех преди да започнете каквато и да е рекламна кампания, ще ви помогне да разберете ефективността на рекламите си и да направите необходимите корекции, за да сте сигурни, че осигурявате максимална стойност за бизнеса си. Ако например притежавате фризьорски салон, може да пуснете видео, с което да покажете Вашата работа, прически, продукти и как те повишават самочувствието на дамите. Тази реклама ще бъде насочена към ангажиране и привличане на възможно най-много хора да гледат, реагират и споделят видеоклипа Ви. Чудесно, но каква реална полза ще Ви даде? Вместо това да е първата и последна стъпка, направете видеото отправна точка за Вашата стратегия. На хората, които са изгледали поне 25% от видеото, покажете друга реклама, в която да разкажете къде се намира салонът, какво е работното време и т.н.,  а на потребителите, кликнали и на втората реклама, може да предложите такава с отстъпка, която да ги конвертира във Ваши клиенти.

Обърнете внимане на LTV(lifetime value) – размер на приходите, които генерирате от средния клиент за времето в което го обслужвате. Ако продавате подстрижка за 20лв. и средно клиентът идва всеки месец в продължение на 1 година, то този клиент има 240лв. LTV.  Неписано правило е, че трябва да се стремите да придобивате клиенти за не повече от 1/3 от тяхното LTV. В случая, за придобиване на клиент не бива да инвестираме повече от 80лв.

Помислете за Вашата таргет аудитория

Най-важно е да достигнете до точните потребители, а не до максимален брой такива. Трябва да се докоснете до тези, които са заинтересувани от  Вашето предложение за тях, любопитни са за бизнеса Ви и са възприемчиви към Вашето послание. И вероятно това са доста по-малко хора, отколкото си мислите.

Когато става въпрос за насочване и достигане до Вашата аудитория със свръхкреативно и вайръл послание, трябва да се доберете до максимално количество информация, свързана с таргет персоната:
Какви платформи използва вашата аудитория? Какви езици използва и как комуникира? С какви видове съдържание най-често се занимава?
Можете да намерите отговорите на тези въпроси в Audience insights инструментa /Ще гo разгледаме подробно в отделна статия/.

Той ще ви даде възможност да видите какво харесва Вашата аудитория в различните области. Ще разберете какво образование притежава или дори колко е склонна да клика на реклами. Започнете да филтрирате по възраст, пол и местоположение. След това добавете интереси, за да намерите подробна информация за идеалната аудитория. Можете да откриете страниците, до които са свързани, доходите на домакинствата, активността, покупките и др.Вашият идеален размер на аудиторията за малък тест за реализация на кампанията е около 300-500хил.  потребители. След като се уверите, че сте намерили подходящата аудитория, запазете я, за да я използвате или редактирате малко по-късно. Анализирайте внимателно информацията и дайте това, от което потребителите се нуждаят.

Създавайте различни реклами за различните аудитории

Хората се обръщат към Вас по различни причини, защо Вие да се обръщате към тях с една и съща реклама? Ако използваме гореописания пример – някои от потенциалните клиенти на салона са мъже, други жени. Вие покривате всички. Със сигурност ще имате по-високи резултати, ако им покажете реклама с криейтив спрямо пола им.

Оптимизирайте всеки елемент от рекламата. Обърнете внимание на изображенията, описанията, бутоните. Вашата реклама ще се покаже съвсем за кратко във фийда на Вашата таргет персона. Целта е да привлечете вниманието ѝ и да я заинтригувате по запомнящ се начин. В рекламата трябва да покажете кои сте Вие, с какво се отличавате и как потребителят да действа от тук нататък. Просто нали?

facebook ads

Вижте и останалите ни съвети за създаване на криейтиви:

  • Старайте се да няма твърде много текст върху изображението – добре е да бъде под 20%. Може да проверите своите изображения тук: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
  • Използвайте емотикони, за да предизвикате емоционалност и ангажираност – разбира се, в зависимост от тематиката и стила на бизнеса. Внимавайте да не изглеждате неграмотни или евтини.
  • Избягвайте прекомерната употреба на хаштагове – затрудняват четенето и свалят ангажираността на потребителя.
  • Call-to-action (призив за действие) – кажете на потребителите какво очаквате от тях. Това неминуемо ще повиши трафика към сайта, понякога за сметка на ангажираността, затова подбирайте своите CTA мъдро.
  • Ограничете се в една цветова гама в изображението или не повече от 2-3 цвята – бъдете стилни и контрастирайте. Разполагате с твърде малко време, за да привлечете внимание, така че малък червен елемент във Вашия банер със сигурност ще Ви даде предимство.
  • Внимавайте за това как изглежда рекламата на различни места от платформата. Не е добре половината текст от рекламата да бъде отрязан, за това, че рекламата се показва в дясна колона. Проверете внимателно и поставете важната информация така, че да бъде ясна и видима.

Ако все пак имате нужда от помощ при създаване и поддръжка на рекламна кампания във Facebook, винаги може да ни потърсите на: 0894 344 433 или marketing@viscomp.bg.


Сподели статията в Тези бутончета са връзки към сайтове, в които можете да качите линк към тази статия.
  • Facebook
  • LinkedIn
  1. Много полезно, споделям го веднага в моята група, защото има хора, които не вярват в ефективността на рекламата във ФБ.

    Благодаря!

Остави коментар

Полетата отбелязани с са задължителни.